chimango اقتصاد قوانین اقتصاد اقتصادی الکترونیکی

chimango: اقتصاد قوانین اقتصاد اقتصادی الکترونیکی چک بی محل نقدینگی اقتصاد

گت بلاگز اصفهان راهکار برطرف پرسشها امروز ترافیکی، گرایش مردم به حمل و نقل عمومی است

استاد دانشگاه ETC سوئیس گفت: اولویت مهم مدیران باید به سمت ساختن فرهنگ جهت گرایش مردم به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی باشد لیکن راهکار برطرف پرسشها امرو

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، پروفسور برند شول در کنفرانس حمل و نقل شهری که در اصفهان برگزار شد با بیان اینکه کشور سوئیس سابقه 150 ساله در استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی دارد، اظهار داشت: باید به سمتی پیش برویم که در تمامی کشورها ناوگان همگانی جایگزین خودروهای شخصی شود، همچنین نه تنها در بین اساتید دانشگاه ها بلکه در بین عوام مردم هم این کار صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جهت عوض کردن الگو هیچ گاه دیر نیست، افزود: من 30 سال پیش در عربستان سعودی مشغول به کار بودم و آن وقت تمام تمرکزم بر روی توسعه و امکانات ماشین سواری بود ولی در حال حاضر به این نتیجه رسیدم که این روش پایدار و با دوام نیست و در حال حاضر باید بر روی سیستم ناوگان همگانی سرمایه گذاری کنیم، امروزه در عربستان سرمایه گذاری به سمت توسعه حمل و نقل ریلی هست.
استاد دانشگاه ETC سوئیس در پاسخ به این سئوال که طول دوره های طرح ها جهت بازده اقتصادی و دوره بازگشت مالی چند سال به طول می انجامد، گفت: دوره زمانی در نظر گرفته شده است حدود 80 سال است که جهت راه اندازی این طرح در نظر گرفته شده است و انتظار هم نداریم قبل از این وقت سرمایه گذاری، بازگشت داده شود.
وی ادامه داد: بخشی از این طرح کمک های دولت، بخشی به صورت وام داخلی و بخش کمی از سرمایه مورد نیاز عوارضی است که از کامیون ها گرفته می شود، جهت مثال با ایجاد سیستم ریلی نیرومند در واقع بار سنگینی از روی بزرگراه هموار و شرایط را جهت رانندگان تسهیل می کنیم از این رو باید رانندگان عوارضی را پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری ها در سوئیس عموما دولتی بوده و توسعه قابل ملاحظه ای در سیستم ریلی به وجود آمده است به طوری که در حال حاضر طولانی ترین شبکه قطار سریع السیر را در دنیا، کشور سوئیس دارد ولی به هر حال توصیه مهم درکی است که باید سیستمداران و تصمیم گیرندگان نسبت به این پرسشها داشته باشند، همچنین تاثیر عموم شهروندان در توسعه پروژه ها حائز اهمیت است.
استاد دانشگاهETCسوئیس در پاسخ به این پرسش که آیا در اروپا توسعه حمل ونقل به صورت پراکنده پیش می رود؟، اظهار داشت: محدودیت های قانونی جهت توسعه بدون برنامه در سوئیس وجود دارد ولی تا حدی خواست مردم که میل به به سکونت در منطقه خود را دارند و این روند در طول تاریخ از زمانی که نقاط متفاوت به صورت روستایی بوده و تاکنون که شهر پر جمعیت شده است شکل گرفته است.
وی گفت: حدود 70 درصد جمعیت در امتداد کریدور شرقی غربی که از ژنو به شمال شرق سوئیس می رسد زندگی می کنند و دولت قصد دارد جهت کریدور شمالی جنوبی سرمایه گذاری کند ولی قانون جلوی توسعه بی رویه را گرفته و روال سنتی را پیش می گیرد و اجازه توسعه بیش از حد نمی دهد.
پرفسور برند شول در پاسخ به این پرسش که آیا درست است قبل از توسعه برون شهری توسعه درون شهری را انجام دهیم؟ اضافه کرد: این عنوان بستگی به استراتژی هاییکه مدیران شهری در نظر گرفتند، دارد ولی پیشنهاد من این است که ابتدا باید درون شهر توسعه پیدا کند.
وی راجع به برنامه های انجام شده است در حوزه فرهنگ ترافیک در اصفهان، گفت: اصفهان در حوزه فرهنگ ترافیک کارها موثری اجرا کرده و راه اندازی پویش مردمی ترافیک را نیز می توان در این راستا اقدام موثری دانست، آیا که در گرایش مردم به سمت استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و پاک موثر است.
استاد دانشگاهETCسوئیس با بیان اینکه برنامه ریزی در این زمینه اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: اولویت مهم باید در این زمینه، ساختن فرهنگ جهت گرایش مردم به حمل و نقل عمومی باشد لیکن راهکار برطرف پرسشها امروز ترافیکی، گرایش مردم به حمل و نقل عمومی هست.

عبارات مهم : سوئیس

انتهای پیام/م

واژه های کلیدی: سوئیس | سیستم | اصفهان | دانشگاه | در اصفهان | شهر اصفهان | سرمایه گذاری | سرمایه گذاری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog